Terug naar klantenservice overzicht

Jouw aankoop terugsturen

Het is ons doel om iedereen te voorzien van het perfecte cadeau, maar het kan zijn dat je je bedenkt na je aankoop. Dan kun je dit artikel natuurlijk naar ons terugsturen.

Artikelen die je bij een externe verkoper hebt besteld kun je helaas niet terugsturen naar Intertoys. Om dit artikel terug te sturen gebruik je de retourinstructies die je van de externe verkoper hebt gekregen. Bij vragen kun je bij deze partij terecht.

Voorwaarden voor het terugsturen van je aankoop:

  • Artikelen kunnen binnen een periode van 30 dagen worden teruggestuurd, zonder opgaaf van reden. We noemen deze periode 'de zichttermijn'.
  • De 30 dagen 'zichttermijn' gaan in op de eerste dag nadat je je bestelling hebt ontvangen.
  • Verwacht mag worden dat je tijdens de 'zichttermijn' zorgvuldig omgaat met het product en de verpakking. Het artikel mag niet verder worden uitgepakt en gebruikt dan nodig is om te kunnen beoordelen of je het wilt houden.
  • Een artikel kan alleen worden teruggestuurd als alle geleverde onderdelen worden meegestuurd en het artikel en de bijbehorende verpakking in oorspronkelijke staat zijn, voor zover dat redelijkerwijs mogelijk is.
  • Alleen artikelen die nog in (opnieuw) verkoopbare staat zijn, voor zover dat redelijkerwijs kan, mogen worden teruggestuurd.
  • Games, DVD's en overige software kunnen alleen in de oorspronkelijke, gesealde verpakking worden teruggestuurd.
  • Retourzendingen kun je sturen naar: Intertoys afdeling Retouren. Antwoordnummer 2, 2740 VB Waddinxveen
  • Pakketjes van externe verkopers stuur je terug naar de externe verkoper volgens de instructies die je bij je bestelling hebt ontvangen.

Hoe stuur ik een artikel terug?

Als je een artikel graag terug wilt sturen, dan kan dit geheel gratis. Je volgt dan simpelweg de volgende stappen:

  1. Vul het retourformulier dat je bij je bestelling hebt ontvangen helemaal in. Heb je geen retourformulier ontvangen? Dan kun je deze hier vinden.
  2. Vergeet niet de sticker met de barcode op het formulier te plakken. Je vindt deze sticker op de pakbon van je bestelling.
  3. Daarna hoef je alleen nog maar naar het postkantoor of een ander afhaalpunt om je pakketje gratis te versturen naar:
    Intertoys Holland B.V.
    T.a.v. De afdeling Retouren
    Antwoordnummer 2
    2740 VB Waddinxveen
  4. Bewaar het verzendbewijs van je retourzending goed zodat je je pakket kunt volgen. Intertoys is namelijk niet verantwoordelijk of aansprakelijk als (een deel van) de bestelling per ongeluk zoekraakt.
  5. Als je een bestelling eenmaal naar ons hebt verstuurd, dan kunnen wij deze niet meer voor je annuleren. Heb je je vergist en wil je het artikel toch graag hebben, dan zit er jammer genoeg niets anders op dan deze nog een keer te bestellen.
  6. Als je je koopovereenkomst met Intertoys wil herroepen kijk dan voor de volledige informatie op onze herroepingspagina. Hier kun je het formulier herroepingsrecht downloaden

Volg je pakket na terugzending

Heb je aangegeven dat je je bestelling terugstuurt via PostNL of via een afhaalopdracht, dan ontvang je een bevestigingsmail van je retourzending, zodra wij deze hebben ontvangen. Het volledige aankoopbedrag (incl. eventuele standaardverzendkosten voor de heenzending) wordt zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, op je bankrekening bijgeschreven. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. Wij zullen de kosten van het terugzenden van de goederen voor onze rekening nemen, tenzij bij het artikel expliciet is aangegeven dat de retourkosten voor dat betreffende artikel wel voor jouw rekening zijn. De retourkosten voor het retourneren worden gespecificeerd in het bestelproces en zullen maximaal gelijk zijn aan de totale bezorgkosten van het artikel. Het betreft hier goederen die met een speciale vervoerder verzonden worden in verband met de omvang en/of gewicht van deze artikelen. Om deze artikelen te retourneren kun je het beste contact opnemen met onze Afdeling Klantenservice om een retourafspraak te maken. Voor het retourneren van grote artikelen, kunnen mogelijk kosten in rekening gebracht worden. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. Herroeping van je bestelling is niet mogelijk in geval van levering van digitale content die direct na bestelling doch uiterlijk binnen 30 dagen na het bestelmoment geleverd is. Je bent hiermee al in het bestelproces akkoord gegaan. Als je toch deze modelinstructie en het formulier voor herroeping ontvangt, is dat omdat deze wel betrekking hebben op andere artikelen uit jouw bestelling.

Als je geen bevestigingsmail hebt ontvangen, of het geld staat na 14 dagen nog niet op je bankrekening, neem dan contact op met de Afdeling Klantenservice op telefoonnummer 088-059 90 50. We helpen je graag.

Als je een artikel terugstuurt naar een externe verkoper, werkt dit net iets anders. Zodra de externe verkoper het artikel heeft teruggekregen, meldt hij dat aan ons. Wij zorgen er vervolgens voor dat jij het aankoopbedrag binnen 14 dagen ontvangt. We gebruiken daarvoor het rekeningnummer waarmee je je aankoop hebt gedaan. Heb je hier vragen over? Neem dan gerust contact met ons op.

Niet direct terugsturen:

  • Kapot, beschadigd of incompleet artikel geleverd: is je artikel kapot, beschadigd of incompleet geleverd? Dan kun je het beste contact opnemen met de Afdeling Klantenservice op telefoonnummer 088-059 90 50. Bij een aankoop van een externe verkoper neem je contact op met deze partij.
  • Verkeerd artikel ontvangen: als je een artikel hebt ontvangen dat je niet hebt besteld, dan willen we je vragen hierover contact op te nemen met de Afdeling Klantenservice op telefoonnummer 088-059 90 50 en het artikel daarna terug te sturen. Op het retourformulier kun je aangeven dat je een verkeerd artikel hebt ontvangen. Als je hierop aankruist dat je een nieuw artikel wilt ontvangen, krijg je dit toegestuurd zodra we het verkeerde artikel terug hebben. Bij een aankoop van een externe verkoper neem je contact op met de verkoper.
  • Winkelaankoop kapot, beschadigd of incompleet: heb je een artikel in de winkel gekocht en blijkt het bij thuiskomst kapot of beschadigd? Ga dan zo snel mogelijk terug naar de dichtstbijzijnde winkel met het artikel en de kassabon. Hier kan de winkelmedewerker het artikel beoordelen en samen met jou zoeken naar een passende oplossing.