Terug naar klantenservice overzicht

Jouw aankoop terugsturen

Het is ons doel om iedereen te voorzien van het perfecte cadeau, maar het kan zijn dat je je bedenkt na je aankoop. Dan kun je dit artikel natuurlijk naar ons terugsturen.

Artikelen die je bij een externe verkoper hebt besteld kun je helaas niet terugsturen naar Intertoys. Om dit artikel terug te sturen gebruik je de retourinstructies die je van de externe verkoper hebt gekregen. Bij vragen kun je bij deze partij terecht.

Voorwaarden voor het terugsturen van je aankoop:

  • Artikelen kunnen binnen een periode van 30 dagen worden teruggestuurd, zonder opgaaf van reden. We noemen deze periode 'de zichttermijn'.
  • De 30 dagen 'zichttermijn' gaan in op de eerste dag nadat je je bestelling hebt ontvangen.
  • Verwacht mag worden dat je tijdens de 'zichttermijn' zorgvuldig omgaat met het product en de verpakking. Het artikel mag niet verder worden uitgepakt en gebruikt dan nodig is om te kunnen beoordelen of je het wilt houden.
  • Een artikel kan alleen worden teruggestuurd als alle geleverde onderdelen worden meegestuurd en het artikel en de bijbehorende verpakking in oorspronkelijke staat zijn, voor zover dat redelijkerwijs mogelijk is.
  • Alleen artikelen die nog in (opnieuw) verkoopbare staat zijn, voor zover dat redelijkerwijs kan, mogen worden teruggestuurd.
  • Games, DVD's en overige software kunnen alleen in de oorspronkelijke, gesealde verpakking worden teruggestuurd.
  • Retourzendingen kun je sturen naar:
    Intertoys afdeling Retouren. Antwoordnummer 2, 2740 VB Waddinxveen
  • Pakketjes van externe verkopers stuur je terug naar de externe verkoper volgens de instructies die je bij je bestelling hebt ontvangen.

Hoe stuur ik een artikel terug?

Als je een artikel graag terug wilt sturen, dan kan dit geheel gratis. Je volgt dan simpelweg de volgende stappen:

  1. Vul het retourformulier dat je bij je bestelling hebt ontvangen helemaal in. Heb je geen retourformulier ontvangen? Dan kun je deze hier vinden.
  2. Vergeet niet de sticker met de barcode op het formulier te plakken. Je vindt deze sticker op de pakbon van je bestelling.
  3. Daarna hoef je alleen nog maar naar het postkantoor of een ander afhaalpunt om je pakketje gratis te versturen naar:
    Intertoys Holland B.V.
    T.a.v. De afdeling Retouren
    Antwoordnummer 2
    2740 VB Waddinxveen
  4. Bewaar het verzendbewijs van je retourzending goed zodat je je pakket kunt volgen. Intertoys is namelijk niet verantwoordelijk of aansprakelijk als (een deel van) de bestelling per ongeluk zoekraakt.
  5. Als je een bestelling eenmaal naar ons hebt verstuurd, dan kunnen wij deze niet meer voor je annuleren. Heb je je vergist en wil je het artikel toch graag hebben, dan zit er jammer genoeg niets anders op dan deze nog een keer te bestellen.

Pakketten met groot speelgoed terugsturen

Bestellingen die bestaan uit zogenaamd groot speelgoed, zoals bijvoorbeeld speelhuisjes en grote zwembaden, kunnen niet in de winkel worden teruggebracht. Deze artikelen zijn vaak ook te groot of te zwaar om zelf naar het postkantoor of een ander afhaalpunt te brengen. Wil je zo'n artikel terugsturen, neem dan contact op met de Afdeling Klantenservice op telefoonnummer 088-059 90 50. We helpen je graag verder met het bepalen van de beste aanpak.

Houd er wel rekening mee dat het terugsturen van deze artikelen extra kosten met zich meebrengt. We proberen dit natuurlijk te vermijden, maar we behouden ons het recht voor om hier kosten voor in rekening te brengen. Deze zullen nooit hoger zijn dan de verzendkosten.

Volg je pakket na terugzending

Heb je je bestelling teruggestuurd via PostNL of via een afhaalopdracht, dan ontvang je een bevestigingsmail van je retourzending zodra wij deze hebben ontvangen. Het bedrag wordt dan ook zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen, op je bankrekening bijgeschreven.

Als je geen bevestigingsmail hebt ontvangen, of het geld staat na 14 dagen nog niet op je bankrekening, neem dan contact op met de Afdeling Klantenservice op telefoonnummer 088-059 90 50. We helpen je graag.

Als je een artikel terugstuurt naar een externe verkoper, werkt dit net iets anders. Zodra de externe verkoper het artikel heeft teruggekregen, meldt hij dat aan ons. Wij zorgen er vervolgens voor dat jij het aankoopbedrag binnen 14 dagen ontvangt. We gebruiken daarvoor het rekeningnummer waarmee je je aankoop hebt gedaan. Heb je hier vragen over? Neem dan gerust contact met ons op.

Niet direct terugsturen:

  • Kapot, beschadigd of incompleet artikel geleverd: is je artikel kapot, beschadigd of incompleet geleverd? Dan kun je het beste contact opnemen met de Afdeling Klantenservice op telefoonnummer 088-059 90 50. Bij een aankoop van een externe verkoper neem je contact op met deze partij.
  • Verkeerd artikel ontvangen: als je een artikel hebt ontvangen dat je niet hebt besteld, dan willen we je vragen hierover contact op te nemen met de Afdeling Klantenservice op telefoonnummer 088-059 90 50 en het artikel daarna terug te sturen. Op het retourformulier kun je aangeven dat je een verkeerd artikel hebt ontvangen. Als je hierop aankruist dat je een nieuw artikel wilt ontvangen, krijg je dit toegestuurd zodra we het verkeerde artikel terug hebben. Bij een aankoop van een externe verkoper neem je contact op met de verkoper.
  • Winkelaankoop kapot, beschadigd of incompleet: heb je een artikel in de winkel gekocht en blijkt het bij thuiskomst kapot of beschadigd? Ga dan zo snel mogelijk terug naar de dichtstbijzijnde winkel met het artikel en de kassabon. Hier kan de winkelmedewerker het artikel beoordelen en samen met jou zoeken naar een passende oplossing.