• Home
  • Reviews: Hoe gaan wij om met productreviews? | Intertoys

Reviewbeleid

Welkom en goed dat je onze voorwaarden voor het plaatsen van online reviews bekijkt! Op deze pagina geven wij stapsgewijs uitleg over hoe wij omgaan met reviews en welke regels hierbij komen kijken. Voor ons reviewbeleid hebben wij een samenwerking met het reviewplatform Bazaarvoice. Met onderstaande informatie hopen wij jou een duidelijk beeld te geven over dit beleid. Mocht je hier evengoed vragen over hebben, dan kun je uiteraard contact opnemen met onze Klantenservice.

Een review achterlaten


  1. Wie mogen reviews schrijven over producten op Intertoys.nl?
  2. Wij hechten veel waarde aan de meningen van onze klanten. Elke mening is er immers eentje die telt. Het is daarom voor iedereen mogelijk om een review achter te laten op onze website.


  3. Maken jullie gebruik van een reviewplatform?
  4. Ja, voor alle reviews die op Intertoys.nl worden geplaatst maken wij gebruik van het reviewplatform Bazaarvoice. Elke review wordt doorgestuurd naar Bazaarvoice, waar vervolgens de controle wordt uitgevoerd.


  5. Worden klanten uitgenodigd om online een review achter te laten?
  6. Ja, klanten die via Intertoys.nl een product hebben besteld, krijgen twee weken later een uitnodiging om een review achter te laten en 10 dagen later een eenmalige reminder als er nog geen review is geplaatst. Dit gebeurt via onze e-mail reviewcampagne met Bazaarvoice.


  7. Kunnen klanten ook zonder uitnodiging online een review achterlaten?
  8. Ja, op onze website vind je op elke productpagina een knop met ‘Schrijf een review’. Op deze manier is het ook mogelijk om een review achter te laten.


  9. Heb je een Intertoys account nodig om een review te plaatsen?
  10. Nee, een Intertoys account is niet vereist om een review achter te laten.


  11. Hoe ziet jullie reviewformulier eruit?
  12. Als je een review wilt achterlaten op Intertoys.nl, dan krijg je een aantal velden en vragen om in te vullen in het reviewformulier. De onderstaande punten met een * zijn verplichte velden om in te vullen en jouw review te plaatsen. De overige punten zijn optioneel. Wij vragen in het reviewformulier om het volgende in te vullen:

    • Het opgeven van een algemene score van jouw review. Dit is een 1 t/m 5 sterrenscore.*
    • Titel van jouw review (maximale lengte van 50 karakters);*
    • Tekstveld om jouw review te schrijven (minimale lengte van 50 karakters);*
    • Het toevoegen van foto’s aan jouw review;
    • Vraag of je dit product zou aanraden;
    • Vraag waar je het product hebt gekocht;*
    • Vraag in welke leeftijdscategorie jij valt;
    • De naam die jij online bij jouw review terug wilt zien;*
    • Vraag om jouw e-mailadres.*
    • Vraag om akkoord te gaan met onze voorwaarden en bepalingen.*


    Intertoys review formulier


  13. Hoelang duurt het voordat een review is geplaatst op Intertoys.nl?
  14. Als je een review hebt geplaatst, positief of negatief, dan wordt deze eerst ter controle doorgestuurd naar Bazaarvoice. Hierdoor is jouw review niet gelijk zichtbaar op de website van Intertoys. Het Bazaarvoice team en ons webcare team controleren vervolgens of de review qua inhoud niet in strijd is met onze richtlijnen, bijvoorbeeld als jouw review grof taalgebruik bevat. Het kan maximaal een paar dagen duren voordat jouw review definitief is goedgekeurd en is geplaatst op Intertoys.nl.


De reviewscores en filters


  1. Hoe werkt jullie overzicht van reviewscores?
  2. Als er reviews zijn geplaatst op Intertoys.nl dan vind je op de productpagina een overzicht van de scores. Dit is een overzicht waarin je in één oogopslag ziet hoeveel personen een bepaalde sterrenscore hebben gegeven aan het product. Het is mogelijk om een score aan te klikken en direct alle bijbehorende reviews van die score te bekijken.


  3. Hoe werkt de gemiddelde scores van klanten?
  4. De gemiddelde score is een som van het totaal aantal sterren gedeeld door het totaal aantal klanten. Als drie klanten een 5 sterrenscore geven en één klant een 3 sterrenscore, dan is de gemiddelde score: 3 x 5 = 15 + 1 x 3 = 18 gedeeld door 4 (totaal aantal klanten) = 4,5.


  5. Is het mogelijk om te filteren op reviews?
  6. Ja, het is mogelijk om te filteren op reviews. Dit kan op basis van score (hoog naar laag), meest recente datum en behulpzaamheid. ‘Behulpzaam’ wordt bepaald door het aantal keer dat andere personen een review met ‘Ja’ hebben beantwoord op de vraag ‘Behulpzaam?’


Regels en authenticiteit


  1. Betalen jullie personen om reviews te plaatsen?
  2. Nee, wij betalen personen niet om een review achter te laten. Wel verloten wij iedere maand een cadeaukaart t.w.v. 100 euro onder de personen die een review hebben geplaatst. Deze reviews mogen positief of negatief zijn. Wij geven de klanten tips hoe zij een goede review kunnen schrijven. Alle soorten reviews, van 1 ster tot 5 sterren, maken kans op de cadeaukaart. Bekijk hiervoor ook onze actievoorwaarden.


  3. Mag je een negatieve review plaatsen?
  4. Ja, het is toegestaan om een negatieve review te plaatsen. Elke mening is er immers eentje die telt.


  5. Wie controleert de reviews?
  6. De controle op reviews verloopt via het platform en medewerkers van Bazaarvoice en ons webcare team.


  7. Wanneer wordt een review afgekeurd?
  8. Een review wordt afgekeurd als deze in strijd is met onze richtlijnen voor het plaatsen van reviews. Hieronder valt onder meer dat een review:

    • Grof taalgebruik bevat (scheldwoorden, discriminatie, kwetsende taal);
    • Een ongepaste of privacygevoelige foto bevat;
    • Privacygevoelige informatie bevat (zoals naam, adres of telefoonnummer);
    • In een andere taal is geschreven dan in het Nederlands of Engels;
    • Niet gaat over het product;
    • Foutieve productinformatie bevat die niet (langer) relevant is voor het product;
    • Een review betreft waarin klanten aangeven dat zij het product mochten testen. Wij als bedrijf leveren geen testproducten aan klanten en willen hiermee verwarring voorkomen;
    • Een duplicatie is;
    • Enkel of grotendeels gaat over de service, levering of prijs van het product;
    • Verwijst naar een concurrent;
    • Een URL bevat.


  9. Worden reviews verwijderd?
  10. Nee, reviews worden niet verwijderd. Reviews worden afgekeurd door Bazaarvoice en ons webcare team als deze in strijd zijn met onze richtlijnen. Hierdoor zijn de reviews niet langer zichtbaar op de website.


    Echter zijn de reviews nog wel opgeslagen in Bazaarvoice. Wij verwijderen deze reviews alleen als de klant hier via onze Klantenservice zelf actief om vraagt. Verwijderde reviews kunnen niet worden hersteld.


  11. Kunnen geplaatste reviews worden gewijzigd?
  12. Het is niet mogelijk om je geplaatste review te wijzigen. Een manier is om zelf via Klantenservice te vragen of de review van de website kan worden gehaald zodat jij deze zelf opnieuw kunt plaatsen.


  13. Hoe wordt de authenticiteit (echtheid) van reviews bepaald?
  14. De authenticiteit van reviews wordt bepaald door het reviewplatform Bazaarvoice. Bazaarvoice hanteert na het plaatsen van een review de volgende stap:


    Toonaangevende geautomatiseerde detectietechnologie voor nepreviews controleert het apparaat en IP-adres vanwaar de review is geschreven. Op deze manier wordt de oorsprong van de review achterhaald en worden duidelijke neprecensies verwijderd.


  15. Hoe verloopt de controle van een review vanuit Bazaarvoice?
  16. Als een review de authenticiteit controle heeft doorstaan, verricht Bazaarvoice de volgende stappen:

    • Via kunstmatige intelligentie (AI) wordt de inhoud van een review gecontroleerd en wordt verdachte inhoud gemeld aan het team van Bazaarvoice;
    • Het team van Bazaarvoice voert nu een handmatige controle uit op reviews die door de AI met ‘verdachte inhoud’ zijn bestempeld.


  17. Hoe verloopt de controle van een review vanuit Intertoys?
  18. Als een review is behandeld door Bazaarvoice voert ons webcare team nog een laatste controle uit of de review inderdaad voldoet aan onze richtlijnen.


  19. Zijn alle reviews daadwerkelijk geschreven door kopers van het product?
  20. Wij kunnen niet altijd garanderen dat een review daadwerkelijk is geschreven door de koper van het product. Als een product online is gekocht, ontvangt de klant vanuit Bazaarvoice twee weken na aankoop een e-mail om een review achter te laten.


    De klant ontvangt deze e-mail op hetzelfde e-mailadres waarmee de bestelling is geplaatst. Van deze aankopen is het gegarandeerd dat de reviews van echte klanten afkomstig zijn. Deze reviews krijgen op onze website een ‘badge’ met vermelding dat het product online is gekocht op Intertoys.nl én dat de klant via een review e-mail van Bazaarvoice de review heeft geplaatst. Deze reviews zijn te herkennen aan het volgende icoon op de website bij de reviews:
    review mail icoon

    Wanneer je over het icoon swiped of eroverheen gaat met je muis zie je de omschrijving van de badge.


    Van personen die rechtstreeks naar onze website komen om daar een review achter te laten, volgt een controle door Bazaarvoice en ons webcare team op de echtheid van een review. Alhoewel wij bij deze reviews niet kunnen garanderen dat het product bij Intertoys is gekocht, zoals dit wél het geval is bij de reviews via de e-mailcampagne, zijn er door Bazaarvoice en ons webcare team wel evenredige maatregelen genomen om de echtheid te bepalen. Tevens geven wij in ons reviewformulier de verplichting om aan te geven waar het product is gekocht. De keuzes hierbij zijn: via Intertoys.nl, een Intertoys winkel of Anders. Hierbij ligt de verantwoordelijkheid bij de persoon in kwestie om dit naar waarheid in te vullen.


    Om de echtheid van reviews, die rechtstreeks zijn geplaatst via de website, te communiceren richting onze klanten maken wij eveneens gebruik van een badge. De tekst bij deze badge luidt: ‘Er zijn evenredige en redelijke maatregelen ondernomen door Bazaarvoice om te controleren dat deze review van een echte klant afkomstig is’. Deze reviews zijn te herkennen aan het volgende icoon:
    geverifieerd icoon


  21. Hoe gaan jullie om met gesyndiceerde reviews?
  22. Op onze website tonen wij ook gesyndiceerde reviews. De echtheid van deze reviews wordt op eenzelfde manier bepaald als voor elke review die op onze website verschijnt, namelijk via detectietechnologie van Bazaarvoice. Als een gesyndiceerde review in strijd is met ons beleid dan wordt de betreffende partij, waar de gesyndiceerde review oorspronkelijk is geplaatst, benaderd met het verzoek om de review offline te halen zodat deze ook niet langer zichtbaar is op onze website. De verantwoordelijkheid voor het offline halen van deze reviews ligt volledig bij deze partij. Gesyndiceerde reviews kunnen niet direct door het webcare team van Intertoys van de website worden gehaald.

    lego reviews