Ruilen & retourneren

Hoe kan ik mijn aankoop ruilen in de winkel?

Het is mogelijk om je aankoop in de winkel te ruilen, dit kan dan ook in alle Intertoys winkels, binnen 30 dagen. Bij een aankoop in de winkel gaat dat zoals je gewend bent: je gaat terug naar de winkel met je aankoop en de originele kassabon, zoekt een nieuw artikel uit en ruilt deze om bij de kassa. Ditzelfde geldt ook voor een Click & Collect bestelling. Afhankelijk van je aankoopbedrag en de prijs van het nieuwe artikel ontvang je geld terug of betaal je bij. Kies je hetzelfde artikel uit? Dan hoef je uiteraard niets te bij te betalen.


Spelregels voor het ruilen bij een Intertoys winkel:


  • Je kunt jouw aankoop binnen 30 dagen ruilen op vertoon van de originele kassabon.
  • Heb je de originele bon niet meer? Dan kun je met het bewijs van betaling naar de winkel van aankoop. De winkel kan een kopie van de bon uit het systeem halen. Op vertoon van een kopie van de bon kan een artikel worden geruild, maar kan er geen geld terug worden gegeven.
  • We kunnen alleen artikelen terugnemen die in een ongeopende verpakking zitten en opnieuw verkoopbaar zijn. Als een artikel geopend en gebruikt is, dan kan deze niet meer worden geruild.
  • Voor software- en hardware-artikelen geldt dat wij deze alleen omruilen als deze nog verzegeld/geseald zijn. Is de verzegeling verbroken, dan kunnen we het artikel jammer genoeg niet terugnemen.
  • Voor hardware artikelen (Gameconsoles en tablets) geldt dat deze enkel kunnen worden geruild. Het is niet mogelijk om je geld terug te krijgen.
  • Tegoedkaarten, waarde kaarten, kadokaarten en/of digitaal content kan niet worden geruild.
  • Web-only artikelen kunnen ook in de winkel worden teruggebracht. Let op: Click & Collect bestellingen die betaald zijn met Klarna zijn hierbij uitgezonderd.


    Bekijk waar jouw dichtstbijzijnde Intertoys winkel is en de actuele openingstijden.

Hoe kan ik mijn online bestelling terugsturen?

Je kunt jouw online bestelling binnen 30 dagen na aankoop retourneren. De allersnelste, makkelijkste en ook duurzaamste manier om dit bij Intertoys te doen is door jouw aankoop terug te brengen in een van onze winkels. Je kunt direct jouw aankoop omruilen voor een nieuw artikel of je krijgt het aankoopbedrag terug.


Lukt het niet om je aankoop terug te brengen naar een van onze winkels? Dan kun je via een DHL ServicePoint jouw aankoop kosteloos retourneren.


Spelregels voor het terugsturen van jouw aankoop:


We kunnen natuurlijk niet spelen zonder regels. Om jouw aankoop bij Intertoys terug te sturen zijn dat de volgende:


  • Je kunt jouw aankoop binnen 30 dagen kosteloos terugsturen
  • Het termijn van 30 dagen gaat van start op de eerste dag nadat je je bestelling hebt ontvangen. We noemen dit termijn ‘het zichttermijn’
  • We maken iemand anders graag blij met jouw aankoop, daarom dient het artikel (voor zover mogelijk) in de originele verpakking te zitten en in verkoopbare staat te verkeren. Indien het artikel niet in originele staat verkeerd kan er waardevermindering van het artikel ontstaan.
  • Games, CD’s, DVD’s, software met codes en overige software kunnen alleen in de oorspronkelijke, gesealde verpakking worden teruggestuurd
    Let op: is de verpakking geseald en is de verzegeling verbroken, dan kunnen we het artikel jammer genoeg niet terugnemen.
  • Het is helaas niet mogelijk om het door jou in de winkel gekochte artikel of je online Click & Collect bestelling terug te sturen. Kijk hier voor jouw dichtstbijzijnde Intertoys winkel om deze alsnog terug te kunnen brengen


Voldoet jouw bestelling aan bovenstaande regels, dan kun je hem kosteloos via een DHL ServicePoint terugsturen. Stuur je het retour via een andere (duurdere) bezorgdienst? Dan zijn de bijkomende kosten voor eigen rekening.


  1. Meld je retour aan via het kopje ‘Retour aanmelden’ in Mijn account of via deze pagina: Retour aanmelden.
  2. Stop de artikelen die je wilt terugsturen in de originele doos, indien redelijkerwijs mogelijk, waarin je jouw bestelling ook hebt ontvangen of gebruik een passende doos in geval van Click & Collect.
  3. Print het gedownloade retourlabel uit en bevestig het etiket op het retourpakket.
  4. Breng het pakketje naar een DHL ServicePoint bij jou in de buurt.
  5. Je ontvangt een e-mail zodra we jouw pakketje retour hebben ontvangen en over de status hiervan. Retour goedgekeurd? Dan ontvang je jouw aankoopbedrag gemiddeld binnen 5 werkdagen terug. In geval van herroeping gelden hiervoor andere regels, meer informatie hierover vind je terug op onze Herroepingspagina.


Vergeet niet om het verzendbewijs van jouw pakketje goed te bewaren.

Wat is het retourbeleid van Intertoys?

Om jouw (online) aankoop te kunnen ruilen of retourneren gelden de volgende spelregels:


  1. Je kunt jouw aankoop binnen 30 dagen ruilen in één van onze winkels op vertoon van de originele kassabon of kosteloos terugsturen via een DHL Servicepoint.
  2. We maken iemand anders graag blij met jouw aankoop, daarom dient het artikel (voor zover mogelijk) in de originele verpakking te zitten en in verkoopbare staat te verkeren. Indien het artikel niet in originele staat verkeerd kan er waardevermindering van het artikel ontstaan.
  3. Games, CD’s, DVD’s, software met codes en overige software kunnen alleen in de oorspronkelijke verpakking worden geruild of teruggestuurd.
    Let op: is de verpakking geseald en is de verzegeling verbroken, dan kunnen we het artikel jammer genoeg niet terugnemen.
  4. Voor hardware artikelen (Gameconsoles en tablets) geldt dat deze enkel kunnen worden geruild. Het is niet mogelijk om je geld terug te krijgen. Herroeping van een online bestelling waarbij hardware is besteld is hiervan uitgezonderd. Lees meer over herroeping.
  5. Tegoedkaarten, waardekaarten, cadeaukaarten en digitale content kunnen niet worden geruild.

Kan ik mijn online bestelling ook in een Intertoys winkel terugbrengen?

Ja, de allersnelste, makkelijkste en duurzaamste manier is om jouw bestelling terug te brengen in een van onze winkels. Neem de orderbevestiging van je bestelling en een geldig legitimatiebewijs mee. Je krijgt terugbetaald via de betaalwijze die je online hebt gekozen.


Wat is de status van mijn retour?

Wanneer je aan de hand van je verzendbewijs ziet dat ons distributiecentrum jouw pakket ontvangen heeft, ontvang je vanuit ons een e-mail ter bevestiging als deze in behandeling is. Zodra je retour is goedgekeurd, zal er een terugbetaling plaatsvinden. De terugbetaling wordt binnen 5 werkdagen verwerkt. Het geld staat gemiddeld binnen 1 tot 4 werkdagen op jouw rekening bijgeschreven. In geval van herroeping gelden hiervoor andere regels, meer informatie hierover vind je terug op onze Herroepingspagina.


Let op: wegens drukte bij de retourverwerking bij DHL kan het langer duren voordat de retour bij ons wordt ontvangen. Hou je Track & Trace goed in de gaten voor de laatste updates.

Mijn retourverzending is niet aangekomen, wat nu?

Neem dan contact op met onze Afdeling Klantenservice zodat wij kunnen controleren of jouw retour alsnog op ons distributiecentrum is ontvangen.


Let op: Als je jouw bestelling retour hebt gestuurd naar ons distributiecentrum ligt het risico voor de retourzending bij jou. Bewaar daarom altijd goed jouw verzendbewijs van het afgeven van je pakket bij een DHL ServicePoint of verstuur het pakket verzekerd.

Het lukt mij niet om mijn retour aan te melden, wat nu?

Je kunt alleen bestellingen aanmelden die tot maximaal 30 dagen geleden zijn geplaatst. In andere gevallen zoals bijvoorbeeld garantie kun je contact opnemen met onze Afdeling Klantenservice, zodat zij de retour voor jou kunnen aanmelden.

Staat het door jou bestelde product niet op het retour aanmeldformulier?

Het kan zijn dat we dit product niet langer meer aanbieden. In dit geval kun je de producten die je wilt retourneren terugsturen naar ons distributiecentrum. Vergeet hierbij niet het ordernummer van jouw bestelling te vermelden.


Intertoys B.V.
T.a.v. De Afdeling Retouren
Handelsweg 15
2742 RD Waddinxveen

Ben ik verplicht mijn retour aan te melden?

Nee, het aanmelden van een retour is niet verplicht. Als je geen gebruik wilt maken van ons retour aanmeldformulier kun je jouw retour terugsturen naar ons distributiecentrum. Vergeet hierbij niet het ordernummer van jouw bestelling te vermelden.


Intertoys B.V.
T.a.v. De Afdeling Retouren
Handelsweg 15
2742 RD Waddinxveen

Zorgt het registreren van mijn online retour voor een automatische terugbetaling?

Het registreren van de retour zorgt niet automatisch voor een terugbetaling. Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat je aangetoond hebt deze te hebben opgestuurd. Over de status van je retour word je per e-mail op de hoogte gehouden.

Contact

bel icoon  Bellen: 085-00 66 910
Antwoord gemiddeld binnen 1 minuut
Ma t/m vr: 09:00 -19:00 uur
Za: 10:00-16:00 uur


chat icoon  Chat
Antwoord gemiddeld binnen 1 minuut
Ma t/m vr: 09:00 -19:00 uur
Za: 10:00-16:00 uur


E-mail icoon  E-mail: klantenservice@intertoys.nl
Antwoord gemiddeld binnen 1 werkdag


Facebook icoon  Facebook
Antwoord gemiddeld binnen 2 uur op werkdagen


Twitter icoon  Twitter
Antwoord gemiddeld binnen 2 uur op werkdagen


winkel icoon  Winkels
Onze experts in de winkel staan klaar om jou te helpen! Bekijk via de winkelzoeker wanneer jouw dichtstbijzijnde winkel is geopend.