• Home
  • Hulp nodig? | Klantenservice overzicht | Intertoys

Klantenservice

Intertoys heeft het antwoord op jouw vraag!

Heb je een vraag of ben je op zoek naar bepaalde informatie? Wij helpen je graag verder. Als het antwoord op jouw vraag er niet tussen staat of je wilt graag meer weten, dan kun je contact opnemen met onze Afdeling Klantenservice.

Meest gestelde vragen

Hoe kan ik mijn aankoop ruilen in de winkel?

Het is mogelijk om je aankoop in de winkel te ruilen, dit kan dan ook in alle Intertoys winkels, binnen 30 dagen. Bij een aankoop in de winkel gaat dat zoals je gewend bent: je gaat terug naar de winkel met je aankoop en de originele kassabon, zoekt een nieuw artikel uit en ruilt deze om bij de kassa. Ditzelfde geldt ook voor een Click & Collect bestelling. Afhankelijk van je aankoopbedrag en de prijs van het nieuwe artikel ontvang je geld terug of betaal je bij. Kies je hetzelfde artikel uit? Dan hoef je uiteraard niets te bij te betalen.


Spelregels voor het ruilen bij een Intertoys winkel:


  • Je kunt jouw aankoop binnen 30 dagen ruilen op vertoon van de originele kassabon.
  • Heb je de originele bon niet meer? Dan kun je met het bewijs van betaling naar de winkel van aankoop. Dan kan een artikel wel worden geruild, maar kunnen we geen geld teruggeven.
  • We kunnen alleen artikelen terugnemen die in een ongeopende verpakking zitten en opnieuw verkoopbaar zijn. Als een artikel geopend en gebruikt is, dan kan deze niet meer worden geruild.
  • Voor software- en hardware-artikelen geldt dat wij deze alleen omruilen als deze nog verzegeld/geseald zijn. Is de verzegeling verbroken, dan kunnen we het artikel jammer genoeg niet terugnemen.
  • Voor hardware artikelen (Gameconsoles en tablets) geldt dat deze enkel kunnen worden geruild. Het is niet mogelijk om je geld terug te krijgen.
  • Tegoedkaarten, waarde kaarten, kadokaarten en/of digitaal content kan niet worden geruild.
  • Web-only artikelen kunnen ook in de winkel worden teruggebracht. Let op: Click & Collect bestellingen die betaald zijn met Klarna zijn hierbij uitgezonderd.


Bekijk waar jouw dichtstbijzijnde Intertoys winkel is en de actuele openingstijden.

Wat is het retourbeleid van Intertoys?

Om jouw (online) aankoop te kunnen ruilen of retourneren gelden de volgende spelregels:


  1. Je kunt jouw aankoop binnen 30 dagen ruilen in één van onze winkels op vertoon van de originele kassabon of kosteloos terugsturen via een DHL Servicepoint.
  2. We maken iemand anders graag blij met jouw aankoop, daarom dient het artikel (voor zover mogelijk) in de originele verpakking te zitten en in verkoopbare staat te verkeren. Indien het artikel niet in originele staat verkeerd kan er waardevermindering van het artikel ontstaan.
  3. Games, CD’s, DVD’s, software met codes en overige software kunnen alleen in de oorspronkelijke verpakking worden geruild of teruggestuurd.
    Let op: is de verpakking geseald en is de verzegeling verbroken, dan kunnen we het artikel jammer genoeg niet terugnemen.
  4. Voor hardware artikelen (Gameconsoles en tablets) geldt dat deze enkel kunnen worden geruild. Het is niet mogelijk om je geld terug te krijgen. Herroeping van een online bestelling waarbij hardware is besteld is hiervan uitgezonderd. Lees meer over herroeping.
  5. Tegoedkaarten, waardekaarten, cadeaukaarten en digitale content kunnen niet worden geruild.

Hoe kan ik mijn online bestelling terugsturen?

Je kunt jouw online bestelling binnen 30 dagen na aankoop retourneren. De allersnelste, makkelijkste en ook duurzaamste manier om dit bij Intertoys te doen is door jouw aankoop terug te brengen in een van onze winkels. Je kunt direct jouw aankoop omruilen voor een nieuw artikel of je krijgt het aankoopbedrag terug.


Lukt het niet om je aankoop terug te brengen naar een van onze winkels? Dan kun je via een DHL ServicePoint jouw aankoop kosteloos retourneren.


Spelregels voor het terugsturen van jouw aankoop:


We kunnen natuurlijk niet spelen zonder regels. Om jouw aankoop bij Intertoys terug te sturen zijn dat de volgende:


  • Je kunt jouw aankoop binnen 30 dagen kosteloos terugsturen
  • Het termijn van 30 dagen gaat van start op de eerste dag nadat je je bestelling hebt ontvangen. We noemen dit termijn ‘het zichttermijn’
  • We maken iemand anders graag blij met jouw aankoop, daarom dient het artikel (voor zover mogelijk) in de originele verpakking te zitten en in verkoopbare staat te verkeren. Indien het artikel niet in originele staat verkeerd kan er waardevermindering van het artikel ontstaan.
  • Games, CD’s, DVD’s, software met codes en overige software kunnen alleen in de oorspronkelijke, gesealde verpakking worden teruggestuurd
    Let op: is de verpakking geseald en is de verzegeling verbroken, dan kunnen we het artikel jammer genoeg niet terugnemen.
  • Het is helaas niet mogelijk om het door jou in de winkel gekochte artikel of je online Click & Collect bestelling terug te sturen. Kijk hier voor jouw dichtstbijzijnde Intertoys winkel om deze alsnog terug te kunnen brengen
  • Is er gekozen voor achteraf betalen via Klarna en heb je een Click & Collect bestelling geplaatst? Dan is het niet mogelijk om jouw de online aankoop terug te brengen in een van onze winkels.


Voldoet jouw bestelling aan bovenstaande regels, dan kun je hem kosteloos via een DHL ServicePoint terugsturen. Stuur je het retour via een andere (duurdere) bezorgdienst? Dan zijn de bijkomende kosten voor eigen rekening.


  1. Meld je retour aan via het kopje ‘Retour aanmelden’ in Mijn account of via deze pagina: Retour aanmelden.
  2. Stop de artikelen die je wilt terugsturen in de originele doos, indien redelijkerwijs mogelijk, waarin je jouw bestelling ook hebt ontvangen of gebruik een passende doos in geval van Click & Collect.
  3. Print het gedownloade retourlabel uit en bevestig het etiket op het retourpakket.
  4. Breng het pakketje naar een DHL ServicePoint bij jou in de buurt.
  5. Je ontvangt een e-mail zodra we jouw pakketje retour hebben ontvangen en over de status hiervan. Retour goedgekeurd? Dan ontvang je jouw aankoopbedrag gemiddeld binnen 5 werkdagen terug. In geval van herroeping gelden hiervoor andere regels, meer informatie hierover vind je terug op onze Herroepingspagina.


Vergeet niet om het verzendbewijs van jouw pakketje goed te bewaren.

Wanneer kan ik mijn Click & Collect-bestelling ophalen?

Deze staat al binnen 1 uur voor jou klaar. Je ontvangt voorafgaand een ophaalbevestiging per e-mail. Nog geen e-mail ontvangen? Dan is jouw Click & Collect-bestelling nog in behandeling bij de winkel.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Heb je op een werkdag besteld? Dan wordt jouw bestelling binnen 1 à 2 dagen bezorgd. Wanneer je bestelling onderweg is ontvang je een verzendbevestiging en kun jouw bestelling volgen.


Let op: heb je je bestelling op vrijdag geplaatst? Dan wordt deze op dinsdag bezorgd.

Kan ik mijn online bestelling ook in een Intertoys winkel terugbrengen?

Ja, de allersnelste, makkelijkste en duurzaamste manier is om jouw bestelling terug te brengen in een van onze winkels. Neem de orderbevestiging van je bestelling en een geldig legitimatiebewijs mee. Je krijgt terugbetaald via de betaalwijze die je online hebt gekozen.


Mijn bestelling zou bezorgd moeten zijn maar is niet ontvangen, wat nu?

Het kan zijn dat je bestelling door DHL bij de buren is bezorgd, omdat je net niet thuis was op het moment dat zij aanbelden. Wanneer je dus wel een bezorgbevestiging hebt ontvangen maar geen bestelling op de mat hebt, raden we je aan als eerste navraag te doen bij de buren. Het kan ook zijn dat jouw pakket is afgeleverd op een DHL ServicePoint bij jou in de buurt. Deze blijft daar 7 dagen liggen en wordt vervolgens teruggestuurd naar ons distributiecentrum.


Indien jouw bestelling is teruggestuurd naar het distributiecentrum en is gecontroleerd op volledigheid, dan zal er een nieuwe verzendpoging via DHL worden gedaan. Hierover word je per e-mail op de hoogte gesteld.


Is bovenstaande niet van toepassing en lijkt het erop dat je pakket vermist is? Dan kan onze Afdeling Klantenservice 10 werkdagen, nadat je bestelling officieel volgens jouw Track & Trace code bezorgd zou moeten zijn, een afleveronderzoek bij DHL voor jou starten. Het afleveronderzoek kan vanwege de regels conform DHL niet eerder worden gestart en daarmee moeten wij een beroep doen op jouw geduld. Het DHL afleveronderzoek duurt maximaal 3 dagen waarna de terugkoppeling met je wordt gedeeld. Er wordt altijd gekeken naar een passende oplossing.

Wat kan ik doen als mijn pakket beschadigd is geleverd?

Uiteraard is het niet de bedoeling dat jouw pakket beschadigd wordt geleverd en zoekt onze Afdeling Klantenservice graag uit hoe dit heeft kunnen gebeuren. Neem hiervoor contact op via Klantenservice@intertoys.nl en voeg daarbij het ordernummer en foto’s toe van de beschadiging, zodat dit verder onderzocht kan worden.


Contact

bel icoon  Bellen: 085-00 66 910
Antwoord gemiddeld binnen 1 minuut
Ma t/m vr: 09:00 -19:00 uur
Za: 10:00-16:00 uur


chat icoon  Chat
Antwoord gemiddeld binnen 1 minuut
Ma t/m vr: 09:00 -19:00 uur
Za: 10:00-16:00 uur


E-mail icoon  E-mail: klantenservice@intertoys.nl
Antwoord gemiddeld binnen 1 werkdag


Facebook icoon  Facebook
Antwoord gemiddeld binnen 2 uur op werkdagen


Twitter icoon  Twitter
Antwoord gemiddeld binnen 2 uur op werkdagen


winkel icoon  Winkels
Onze experts in de winkel staan klaar om jou te helpen! Bekijk via de winkelzoeker wanneer jouw dichtstbijzijnde winkel is geopend.




Onze gegevens:
Intertoys B.V.
Van der Madeweg 13,
1114 AM Amsterdam (geen postadres)
KVK-nummer: 74152513
BTW-nummer: NL859790290B01