Terug naar klantenservice overzicht

Garantie op je aankoop

Ondanks alle voorzorgsmaatregelen en goede zorgen kan het voorkomen dat je een artikel niet in goede staat ontvangt. Dan staan we natuurlijk klaar om je te helpen.

Ik heb een kapot artikel ontvangen

Is het artikel kapot bij je aangekomen, dan zetten we natuurlijk alles op alles om je te helpen. Dat kan op verschillende manieren:

  • Door het artikel gratis om te ruilen voor exact hetzelfde product.
  • Door een kapot onderdeel gratis na te sturen.
  • Door het artikel gratis te laten repareren.

Hiervoor gelden wel enkele voorwaarden:

  • Het is belangrijk dat je ons een geldig aankoopbewijs kunt laten zien.
  • Het artikel mag nog niet zijn gebruikt of verder zijn uitgepakt dan nodig is om te kunnen beoordelen of je het wilt houden.
  • We willen je vragen om kapotte artikelen zo snel mogelijk na ontvangst terug te sturen.

Mijn aankoop is tijdens gebruik kapot gegaan

Is het artikel dat je gekocht hebt tijdens het spelen kapot gegaan? Geen nood. Op alle artikelen die je bij Intertoys koopt ontvang je namelijk standaard 30 dagen garantie. Veel van ons elektronisch speelgoed heeft daarbij ook nog eens een fabrieksgarantie. En als die er niet is, krijg je die van Intertoys.

Zijn de eerste 30 dagen al voorbij en gaat je aankoop dan kapot? Dan laten we je natuurlijk niet in de kou staan. Wel is het zo dat we onze service dan aanpassen aan de aard van je klacht en de tijd dat je het artikel al in je bezit hebt. Hierbij houden we rekening met het wettelijk recht en de verwachtingen die jij redelijkerwijs bij het artikel mag hebben.

Wil je weten wat wij voor je kunnen doen? Neem dan contact op met onze collega's bij de Afdeling Klantenservice op telefoonnummer 088-059 90 50. We bekijken graag of we je een reparatie kunnen aanbieden, een vervangend artikel kunnen sturen of dat we je met bijvoorbeeld een Intertoys Cadeaukaart tegemoet kunnen komen.

Voor de garantie op artikelen die je via externe verkopers hebt gekocht kun je het beste contact opnemen met de externe verkoper. Alleen zij kunnen je helpen met vragen over dit onderwerp.

Garantiebewijs van mijn artikel:

Het garantiebewijs van je aankoop is de kassabon uit de winkel of de factuur die je hebt ontvangen bij de bevestigingsmail van je online bestelling. Je hebt één van deze bewijzen nodig om aanspraak te kunnen maken op garantie. Zonder deze bewijzen kunnen we je jammer genoeg niet helpen.

Bij een externe verkoper is de factuur van die externe verkoper je garantiebewijs. Heb je de factuur niet ontvangen? Vraag er dan eentje op bij de externe verkoper.

Onderzoeksplicht:

Wanneer je je pakketje van ons hebt ontvangen dien je te voldoen aan de zogenaamde onderzoeksplicht die een klant heeft. Dat wil zeggen dat je binnen korte tijd na ontvangst moet kijken of je bestelling klopt en compleet is, er geen gebreken zijn en het artikel voldoet aan je verwachtingen. Is dit niet het geval? Dan vragen we je ons dat uiterlijk binnen 2 maanden na de bezorging schriftelijk te laten weten. Hiervoor ontvangen we graag een duidelijke en gedetailleerde beschrijving van wat er mankeert zodat wij je goed kunnen helpen. Wij behouden ons het recht je klacht te (laten) onderzoeken.

Geen recht op garantie

In sommige gevallen heb je jammer genoeg geen recht op een gratis reparatie of een nieuw product. De garantie vervalt wanneer:

  • Het artikel door normaal gebruik versleten is.
  • Het artikel val-, stoot- of waterschade heeft.
  • Het artikel oneigenlijk gebruikt is.