Terug naar klantenservice overzicht

Jouw aankoop ruilen of retourneren


Het is ons doel om iedereen te voorzien van het perfecte kado, maar het kan zijn dat je je bedenkt na je aankoop. Dan kun je jouw aankoop natuurlijk ruilen of retourneren.


Ruilen in de winkel


Het is mogelijk om je aankoop in de winkel te ruilen, dit kan dan ook in alle Intertoys winkels, binnen 30 dagen. Bij een aankoop in de winkel gaat dat zoals je gewend bent: je gaat terug naar de winkel met je aankoop en de kassabon, zoekt een nieuw artikel uit en ruilt deze om bij de kassa. Ditzelfde geldt ook voor een bestelling die je op hebt gehaald in de winkel. Afhankelijk van je aankoopbedrag en de prijs van het nieuwe artikel ontvang je geld terug of betaal je bij. Kies je hetzelfde artikel uit? Dan hoef je uiteraard niets te bij te betalen.


Spelregels voor het ruilen bij een Intertoys winkel:


  • Je kunt jouw aankoop binnen 30 dagen ruilen op vertoon van de kassabon
  • Heb je geen bon meer? Dan kun je met het pinafschrift naar de winkel van aankoop om daar de kassabon terug te kunnen vinden
  • We kunnen alleen artikelen terugnemen die in een ongeopende verpakking zitten en opnieuw verkoopbaar zijn. Als een artikel geopend en gebruikt is, dan kan deze niet meer worden geruild
  • Voor software- en hardware-artikelen geldt dat wij deze alleen omruilen als deze nog verzegeld/geseald zijn. Is de verzegeling verbroken, dan kunnen we het artikel jammer genoeg niet terugnemen
  • Voor Hardware artikelen (Gameconsoles en tablets) geldt dat deze enkel kunnen worden geruild. Het is niet mogelijk om je geld terug te krijgen.
  • Tegoedkaarten, waarde kaarten, kadokaarten en/of digitaal content kan niet worden geruild
  • Web-only artikelen kunnen enkel worden teruggestuurd middels het retourformulier


Aankoop terugsturen


Lukt het niet om je aankoop terug te brengen naar een van onze winkels? Dan kun je via een DHL ServicePoint jouw aankoop kosteloos retourneren.


Spelregels voor het terugsturen van jouw aankoop:


We kunnen natuurlijk niet spelen zonder regels. Om jouw aankoop bij Intertoys terug te sturen zijn dat de volgende:

  • Je kunt jouw aankoop binnen 30 dagen kosteloos terugsturen
  • Het termijn van 30 dagen gaat van start op de eerste dag nadat je je bestelling hebt ontvangen. We noemen dit termijn ‘het zichttermijn’
  • We maken iemand anders graag blij met jouw aankoop, daarom dient het artikel (voor zover mogelijk) in de originele verpakking te zitten en in verkoopbare staat te verkeren. Indien het artikel niet in originele staat verkeerd kan er waardevermindering van het artikel ontstaan.
  • Games, CD’s, DVD’s, software met codes en overige software kunnen alleen in de oorspronkelijke, gesealde verpakking worden teruggestuurd
  • Het is helaas niet mogelijk om het door jou in de winkel gekochte artikel of je in de winkel opgehaalde online bestelling terug te sturen. Kijk hier voor jouw dichtstbijzijnde Intertoys winkel om deze alsnog terug te kunnen brengen


Ik wil mijn online bestelling retourneren.


Je kunt jouw online bestelling binnen 30 dagen na aankoop retourneren. De allersnelste, makkelijkste en ook duurzaamste manier om dit bij Intertoys te doen is door jouw aankoop terug te brengen in één van onze winkels. Je kunt direct jouw aankoop omruilen voor een nieuw artikel of je krijgt het aankoopbedrag terug.


Bekijk waar jouw dichtstbijzijnde Intertoys winkel is en de actuele openingstijden.


Is er gekozen voor achteraf betalen via Klarna? Dan is het niet mogelijk om jouw de online aankoop terug te brengen in één van onze winkels.


Ik wil mijn bestelling toch terugsturen.


Is er geen Intertoys winkel in de buurt of lukt het je niet om deze terug te brengen? Dan kun je jouw online bestelling kosteloos, via een DHL ServicePoint terugsturen. Stuur je het retour via een andere (duurdere) bezorgdienst? Dan zijn de bijkomende kosten voor eigen rekening.

  1. Vul het Retourformulier in, deze kun je hier downloaden en printen.
  2. Stop het retourformulier samen met de te artikelen welke je wilt terugsturen in de originele doos waarin je jouw bestelling ook hebt ontvangen. Zorg ervoor dat het bezorglabel van DHL nog goed op de doos aanwezig is.
  3. Is het bezorglabel niet meer aanwezig op de doos? Schrijf dan het volgende adres goed zichtbaar op de doos:
    Intertoys B.V.
    T.a.v. De Afdeling Retouren
    Handelsweg 15
    2742 RD Waddinxveen
  4. Breng het pakketje naar een DHL ServicePoint bij jou in de buurt
  5. Na ontvangst van jouw pakketje ontvang je binnen 10 werkdagen jouw aankoopbedrag terug.
  6. Je ontvangt een e-mail zodra we jouw pakketje retour hebben ontvangen. Je ontvangt jouw aankoopbedrag gemiddeld binnen 5 werkdagen terug op de rekening van aankoop.

Vergeet niet om het verzendbewijs van jouw pakketje goed te bewaren.


Ontvang je geen bevestigingsmail of heb je na uiterlijk 10 werkdagen het aankoopbedrag nog niet teruggestort gekregen? Neem dan contact op met onze Klantenservice.