Veelgestelde vragen


Wat is de status van mijn retour?

Wanneer je aan de hand van je verzendbewijs ziet dat ons distributiecentrum jouw pakket ontvangen heeft, ontvang je vanuit ons een e-mail ter bevestiging als deze in behandeling is. Daarna zal er een terugbetaling plaatsvinden of ontvang je een vervangend artikel (afhankelijk van jouw voorkeur). De terugbetaling wordt wekelijks op dinsdag en donderdag verwerkt. Het geld staat gemiddeld binnen 1 tot 4 werkdagen op jouw rekening bijgeschreven. Door de grote drukte kan het voorkomen dat het momenteel langer duurt voor je de terugbetaling ontvangen hebt.


Wanneer kan ik mijn winkelaankoop ruilen/retourneren?

Voor het terugbrengen van je winkelaankoop ben je weer welkom in onze winkels. Momenteel gaan wij flexibel om met onze ruil- en retourtermijn. We maken iemand anders graag blij met jouw aankoop, daarom dient het artikel (voor zover mogelijk) in de originele verpakking te zitten en in verkoopbare staat te verkeren. Ook is het belangrijk dat je een aankoopbewijs hebt.


Het artikel dat ik heb ontvangen is kapot/beschadigd/incompleet. Wat moet ik doen?

Wij raden jouw aan direct contact op te nemen met de Klantenservice. Dit geldt ook voor artikelen besteld via onze lokale bezorgservice.


Wordt mijn bestelling bezorgd door DHL of kan ik het ophalen bij een winkel?

Indien je hebt gekozen voor de optie ‘Laten bezorgen’ betekent dat dat jouw bestelling via de post wordt bezorgd. Je ontvangt hier een verzendbevestiging van middels een Track & Trace code.

Indien je hebt gekozen voor de optie ‘Click & Collect’ betekent dat je jouw bestelling al na 1 uur kunt ophalen bij jouw geselecteerde winkel (na openen van winkel én na ontvangen van de ophaalbevestiging per e-mail die je vervolgens toont in de winkel). Let op: kom je bestelling alleen ophalen en kom niet naar de winkel zolang je geen ophaalafspraak hebt.


Kan ik mijn bestelling annuleren?

Heb je nog altijd geen verzendbevestiging en/of Track & Trace code ontvangen? Dan is het uiteraard mogelijk om jouw bestelling te annuleren. Wij verzoeken je vriendelijk om een e-mail te sturen naar klantenservice@intertoys.nl met daarin jouw ordernummer zodat wij de annulering direct kunnen verwerken.


Ik heb geen Track & Trace code ontvangen in de mail?

Zolang je geen verzendbevestiging en/of Track & Trace code hebt ontvangen via het door jou opgegeven e-mailadres, dan is jouw bestelling op dit moment nog niet verstuurd. Let op: een orderbevestiging is geen verzendbevestiging. Wij raden je daarom aan om nog even geduld te hebben en jouw e-mail goed in de gaten te houden.


Wat als ik mijn bestelling nog niet heb ontvangen na 2 werkdagen?

Neem contact op met onze Klantenservice. Zij helpen je graag verder.


Wat is de voorraad van het artikel dat ik wil bestellen?

Benieuwd of het gewenste artikel ook op voorraad is in één van onze winkels? Wij raden je dan aan om gebruik te maken van de ‘Bekijk winkelvoorraad’ knop op onze website. Het is dus niet nodig om de winkels te bellen met de vraag of artikel x op voorraad is.


Wat is de saldo van mijn kadokaart?

Je kunt het saldo van jouw kadokaart natuurlijk altijd controleren via onze Saldochecker. Is het bedrag onterecht afgeschreven van jouw kadokaart wegens een storing o.i.d.? Dan raden wij je aan om 24 uur te wachten. Het saldo van jouw kadokaart wordt namelijk weer automatisch opgewaardeerd.


Ik heb geen activatiemail voor Mijn-Intertoys ontvangen, wat nu?

Klik op ‘Inloggen / Registreren’ bovenaan de homepage en kies vervolgens voor de optie Geen activatiemail ontvangen? Vul op deze pagina de gevraagde gegevens in en klik dan op ‘Verzend activatie opnieuw’. Je ontvangt binnen enkele minuten alsnog een activatiemail.


Ik ben het wachtwoord van mijn account vergeten, wat nu?

Klik op ‘Inloggen / Registreren’ bovenaan de homepage en kies vervolgens voor de optie Wachtwoord vergeten. Vul op deze pagina je e-mail adres in en klik op ‘Stuur mij een tijdelijk wachtwoord’. Je ontvangt binnen enkele minuten een e-mail met daarin een link waarmee je een nieuw wachtwoord aan kunt maken.


Hoe kan ik bij Intertoys betalen?

In onze winkels kun je betalen met contant geld en kun je (contactloos) pinnen. Op de website kun je naast iDEAL betalen met Klarna, PayPal en met je Creditcard (MasterCard en VISA). Ook kun je zowel in onze winkels als online met de Intertoys Kadokaart en VVV Cadeaukaart betalen. Specifieke uitleg per betaalmethode vind je op de pagina Betalen op Intertoys.nl. Je creditcard wordt bijvoorbeeld na aankoop meteen belast.


Waar kan ik de details van mijn bestellingen bekijken?

Log in op je account en ga naar ‘Bestelgeschiedenis'. Hier heb je mogelijkheid om de details van al jouw geplaatste bestellingen in te zien. Heb je verdere vragen over jouw bestellingen welke je niet terug kunt vinden in jouw account, neem dan contact op met de afdeling Klantenservice via 085-00 66 910.


Waar kan ik nakijken of een artikel ook in de winkel op voorraad is?

Je kunt de winkelvoorraad heel eenvoudig bekijken door op de pagina van het betreffende artikel op ‘Bekijk winkelvoorraad’ te klikken. Je kunt dan voor jouw dichtstbijzijnde Intertoys winkel kiezen, je ziet dan direct de actuele voorraad.
We raden je aan om bij beperkte voorraad of bij een artikel met verschillende uitvoeringen contact op te nemen met de betreffende winkel om zeker te zijn dat het juiste artikel aanwezig is.


Waar kan ik de looptijd van een actie of aanbieding vinden?

Je kunt hier een overzicht van al onze actuele acties terugvinden!

Onze acties en aanbiedingen hebben meestal een beperkte looptijd. Zo kan het gebeuren dat een artikel dat in een winkelwagentje is geplaatst en niet direct is afgerekend op een later moment een andere, hogere prijs heeft. We begrijpen goed dat dit heel vervelend kan zijn, maar we hanteren voor actieprijzen en aanbiedingen strenge regels en gaan altijd uit van de actuele artikelprijzen. Het is daarbij ook niet mogelijk om kortingen te claimen op aankopen buiten de actieperiode.